HIPSTERS?

Som många av er kanske vet så håller jag på att skriva en subkulturhandbok. Alltså en liten bok som tar upp fördomar om människor med olika klädstilar. Tillexempel hipsters, fashionistas, indiepoppare och nintendopunkare (det sista hade inget namn sedan tidigare så jag fick hitta på ett eget, haha) Men nu tänkte jag höra hur ni skulle beskriva en hipster, förutom att de ritar trianglar till höger och vänster? jag har nämligen märkt att de allra flesta har olika uppfattningar om vad en hipster egentligen är därför vore det super att höra lite fler uppfattningar!


Kommentarer
Postat av: anna

I göteborg där jag bor så är det typ:

1. Nån som har tajta jeans och rutiga skjortor

2. Lyssnar på Håkan

3. Dricker öl på andra långgatan

4. Har en tygpåse

Även randigt verkar vara populärt. Och allt vintage som finns.

Vet inte. Men det är mina fördomar iaf.

2011-03-09 @ 20:18:40
Postat av: a

jag tänker svarta, tajta jeans, kängor, upprullade mössor, dricka billig öl, vilja vara allmänt svår och annorlunda samtidigt som man är himla noga med hur man framställs.

2011-03-09 @ 21:52:06
Postat av: Ellinor

Spännande, tack snälla!

2011-03-10 @ 07:14:49
URL: http://westofthesun.blogg.se/
Postat av: madde

jag tänker stora pälsjackor, kängor, transparant, cigaretter, trianglar och fjädrar, systemkameror, långt hår, utväxt och topparna färgade i diverse färger

2011-03-10 @ 13:26:32
Postat av: Anonym

pretto och dryga utåt, men egentligen ganska flummiga och barnsliga.

2011-03-10 @ 13:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0